Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Jordbävning. Behandlingen går bra & underbara besked!!!!

Av Familjen Edengrand - 16 december 2008 21:37

Jag vaknade med ett ryck och tänkte att nu krampar jag också - fastän jag aldrig gjort det förut - men med det ödet som vi har så vore det kanske inte så underligt. Men jag krampade inte jag var helt stilla, men hela rummet skakade, sängen slog i väggen och jag tänkte att nu drömmer jag. Elias sov gott.

Hemma i huset kom först en smäll så Dixie och Chrille satte sig rakt upp i sängen, sen skakade huset så glasen skallrade. Chrille trodde att skorstenen av någon anledning brakade genom taket, eller att det snöat så extremt att de körde bandvagn utanför huset, men förstod snart att det var nåt annat.

Fö har det varit en relativt lugn natt med bara några kiss-på-flaska-väckningar. På förmiddagen mådde han fortfarande bra, så han längtade till skolan. Kunde inte komma dit fort nog. Agneta hjälpte Elias att göra en smällkaramell - tyckte att det skulle julpyssla lite istället för att rabbla glosor. Lunchen gick också ok. Åt en köttbulle och lite rårivna morötter. Sen ville han ner till skolan igen och rita lite. Är trött och lite dallig i benen. Blek som ett lakan, men mår klart bättre än de andra gångerna han fått högdosen. Skönt!

På eftermiddagen meddelade läkaren att undersökninngen av benmärgen såg bra ut. YES!!! Ingen benmärgbyte i sikte! Kalas! Allt går toppenbra! Vi är så glada för det! Elias blev också glad, fattade direkt vad det innebar - att nu är det "bara" att göra den behandling som vi fått på schema och sen blir han frisk. Underbart!!!!! Vilken fest vi ska ställa till med då.

Chrille och Mattias har ökat tempot och rensat ut på toaletten på nedervåningen, bilat upp den gamla brunnen, gjutit i den nya och lagt värmegolvet. Det fanns fukt under plasten vid brunnen. Precis som jag misstänkt. Alla äckligheter har haft sitt fäste där, men snart är det slut på det och det kommer bara vara fin och frächt.

Pappa och Bea kom vid fem med en cheeseburgare och lite andra Mc-mat, så Elias åt bra. Mådde lite illa på kvällen och fick kortison, sen blev det bättre igen. Hann inte kräka idag. Skönt! Jag körde och fixade lite inför dagen då den rödklädde mannen kommer och hälsar på och under tiden fick både Elias och Bea vars en julklapp av barncancerföreningen. Gulligt! Imorgon kommer de och har julfest för barnen med familjer. Gott.



 
 
Ingen bild

tobba

17 december 2008 14:23

Detta är den bästa julklapp någon sins, Gud vilken lättnad, och på denna jordbävningsdag, Gud kanske bara ville låta Elias veta att han finns där uppe och följer Elias, skickar små englar lite då och då, ibland kan man se dom, ibland behöver man blunda och vara helt stilla, då plötsligt känner man den söta lukten av kandis, min pabba säger att änglar luktar kandis,
Elias min hjälte, min vackre vackre vän, detta är den bästa julklapp du kunde önska dig, eller hur, Grattis
tänker på dig, beundrande, och ser dig före jul.
kram Tobba

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Edengrand - 6 februari 2009 23:33

Vi håller på att flytta bloggen. Den nya adressen är: http://edengrand.blogspot.com/ Välkomna! ...

Av Familjen Edengrand - 5 februari 2009 22:49

Hej!   Var ute och promenerade idag, tänkte då på handboll så klart, funderade på om man skulle dela ut lite priser och liknande till killarna när säsongen börjar lida mot sitt slut, tillexempel träningspris, årets kämpe, årets prestation, Naturli...

Av Familjen Edengrand - 5 februari 2009 21:38

Förstod direkt när Elias vaknade i morse att han mådde bättre än han gjort på 3 veckor. Han pratade så högt att man hörde vad han sa. När han sen kom upp på sängkanten, gick han in till toa, utan hjälp. När han fått på sig kläderna gick han hela väge...

Av Familjen Edengrand - 4 februari 2009 23:05

Redan tidigt hade jag en avtalad tid kl.10.00, kl.11.00 kom det 2 psykologer till Elias för att se om de kunde komma på nåt bra för honom. Så vi beskrev allt vad som hänt honom och hurdan han är som person - som frisk och hur han mår nu. Så de kommer...

Av Familjen Edengrand - 3 februari 2009 22:51

Elias lärare bestämde sig för att hans klass skulle ta bussen hit och hälsa på en kort stund. Vi fixade fika med saft och fastlagsbullar i ljusgården. Jag tror att flera av klasskompisarna tyckte det var lite skrämmande att se Elias så påverkad och t...

Ovido - Quiz & Flashcards