Alla inlägg den 10 december 2008

Av Familjen Edengrand - 10 december 2008 16:44

En lugn dag för Elias som tycker det är trist att inte kunna gå till skolan när han mår "hyfsat", så han får kämpa med sina skoluppgifter i sin "ensamhet". Annars händer inte så mycket. Följer med ut med hundarna. Det gillar han. Skönt att få frisk luft. 

Fröken på Munspelet ringde och sa att Bea troligen började bli sjuk. Hade ont i magen och var hängig. På skolan går det maginfluenza... så det var bara att hämta henne direkt. Men den mest troliga orsaken är nog hennes diabetes som ställer till det. Däremot har Louise har börjat bli förkyld igen, så hon är portad från nedanvåningen.

Beatrice designade ihop änglarna medan jag knep ihop dem med låset, så det är hon som ska ta åt sig all ära om de är söta!

På kvällen var jag bjuden på Big Bowl av mitt extraknäck, Proverso. Jättetrevligt, roligt och ytterst gott julbord. Min chef, Jolanta, var gullig att köpa alla änglar vi gjort och sedan gav hon vars en till alla vid middagen. Skyddsänglar. Sen fick vi lite mer julklappar när vi var på väg hem. Ett presentkort på hennes SPA på en behandlig där, och en bra väska. Hon är alla tiders på alla sätt!

Resten av familjen mös hemma med hämtepizza och såg på TV.

Av Familjen Edengrand - 10 december 2008 15:27

Beatrice och jag har pysslat berlock-änglar (charms). Dessa hade vi tänkt sälja för 60 kr/st och hälften av detta (30 kr) kommer vi att skänka oavkortat till Barncancerförenigen syd.

Ovido - Quiz & Flashcards