Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Ännu lite lite bättre

Av Familjen Edengrand - 29 januari 2009 23:48

Natten var jobbig men "bra". Elias väckte mig flera gånger och ville ha kontakt - hålla handen och bara vara nära och säga några ord. Jobbigt att bli väckt flera gånger, men bra för att det innebär att han börjar "återkomma".

Vi drog oss länge på morgonen. Vi hade ju inte så bråttom. Vi hade inte tid till sjukgymnasten förräns 11.

Vips var klockan några minuter i 11 och vi var inte ens påklädda. Swisch i dem och iväg i en farlig vänster.  Vi kom några minuter försent... men det gick toppenbra hos henne idag. Elias orkade klart mer idag än igår.

Efter detta var det dax att gå till avdelningen för behandling. Det gick bra. Karin skulle ha med sig änglar till sitt jobb och jisses vad många som köpte när de såg dem. Bra! 

Jag hade bestämt träff med min kära vän Lillemor kl.14 Då skulle vi hälsa på en favvo fd arbetskamratsom tyvärr också fått cancer - myelom. Urtrist, men trevligt att träffa henne.

Elias har varit lite lite bättre än igår och vi är mycket glada för det. Vi hoppas att han ska orka gå själv i nästa vecka lite mer utan att falla så lätt. Vi hejar på honom.

 
 
Ingen bild

Jessica- kollega

30 januari 2009 19:44

Hejsan på er allihopa
Det är Jessica på Svaneskolan som vill säga hej. Jag tänker på er alla. Jag vet vad ni går igenom. Hos oss kämpar vi också på. Hör av dig Anette, jag finns här//
Jessica Tönsgård

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Edengrand - 6 februari 2009 23:33

Vi håller på att flytta bloggen. Den nya adressen är: http://edengrand.blogspot.com/ Välkomna! ...

Av Familjen Edengrand - 5 februari 2009 22:49

Hej!   Var ute och promenerade idag, tänkte då på handboll så klart, funderade på om man skulle dela ut lite priser och liknande till killarna när säsongen börjar lida mot sitt slut, tillexempel träningspris, årets kämpe, årets prestation, Naturli...

Av Familjen Edengrand - 5 februari 2009 21:38

Förstod direkt när Elias vaknade i morse att han mådde bättre än han gjort på 3 veckor. Han pratade så högt att man hörde vad han sa. När han sen kom upp på sängkanten, gick han in till toa, utan hjälp. När han fått på sig kläderna gick han hela väge...

Av Familjen Edengrand - 4 februari 2009 23:05

Redan tidigt hade jag en avtalad tid kl.10.00, kl.11.00 kom det 2 psykologer till Elias för att se om de kunde komma på nåt bra för honom. Så vi beskrev allt vad som hänt honom och hurdan han är som person - som frisk och hur han mår nu. Så de kommer...

Av Familjen Edengrand - 3 februari 2009 22:51

Elias lärare bestämde sig för att hans klass skulle ta bussen hit och hälsa på en kort stund. Vi fixade fika med saft och fastlagsbullar i ljusgården. Jag tror att flera av klasskompisarna tyckte det var lite skrämmande att se Elias så påverkad och t...

Ovido - Quiz & Flashcards