Alla inlägg den 18 november 2008

Av Familjen Edengrand - 18 november 2008 23:01

Idag bestämde jag mig för att Elias måste komma ur sängen och efter att läkaren varit på rond gick vi till lekterapin. Vi tittade på massor av saker men inget verkade falla honom på läppen förräns han fick syn på en liten väv. Han vävde på hela dagen och tyckte det var jätteroligt! När de skulle ha lunchstängt ville han ha med sig garn så han kunde väva tills han kunde komma tillbaka. Däremellan var han på en ny lungröntgen (som var bra). När han var klar med sin lilla matta började han snickra på en liten bil. "Jag hamrar och sågar. Jag bygger en bil.." Och mitt i hela processen kom Hanna och hälsade på och hjälpte till. Elias mös! Jag vovvade till det lite och både Hanna och Elias var med-designers. Hanna bestämde att hunden skulle ha svarta hjul och svarta skinnöron och Elias beställde svansarna. Allt blev så förtjusansfullt! Men det bästa var att Elias orkade vara uppe och tyckte det var roligt att pyssla - och så klart att Hanna kom.

Elias är bra i magen, har ingen feber, men är rosslig och hostar en del. Inhalerar luftrörsvidgande. Läkarna var ovissa om det skulle bli behandling i morgon, men bestämde till slut att "vi kör" enl. planerna.  5 olika cellgifter. En i spruta i benet, en i ryggraden, en i tablett, och två i droppform. Så många på en och samma dag har han inte fått innan. Lite läskigt för sist fick han hudblödningar på benen och då var han i klart bättre kondition. Det betyder i och för sig inte att det ska bli så den här gången, men man blir lite orolig eftersom han inte mår så bra. Konstigt vore del väl annars. Nu gäller det att tänka positiva tankar och hålla tummarna att han inte ska reagera negativt på behandlingen!

Jag var iväg på mitt extrajobb på Provero på personalmöte på kvällen. Jättetrevligt att träffa sina kollegor där och braiga chef, Jolanta. Hon bjud på god smörgåstårta och kaloriberikade bakelser. Mums!

Igår sa Beatrice när vi var på stan att " Nu ska vi hem till sjukhuset". Ikväll när jag skulle hämta henne på sjukhuset efter mötet blev hon jätteledsen och tårarna sputade. Vill inte att Elias och pappa ska vara på sjukhuset eller så vill hon vara där, men ändå att att alla ska vara hemma. Lyckades få henne på andra tankar en stund men hon blev ledsen igen när hon skulle somna. Lilla snäckan! Det är inte lätt att vara liten och förstå och ändå förstå så mycket som hon gör. Hon har förändrat sitt beteende sedan Elias blev sjuk. Mycket mer hjälpsam och skapar mindre konflikter - framförallt med Elias.

Av Familjen Edengrand - 18 november 2008 13:00

Karin kom och berättade att laget som Elias spelar i vann båda matcherna i söndags! Coolt! Det var visst Hanna som coatchade dem och fick dem att ta i lite extra. Synd att  Elias inte kunde vara där och se dem vinna. Men det blir fler tillfällen och då siktar vi in oss på att försöka komma och titta på. Grattis från oss! Bra gjort!

Ovido - Quiz & Flashcards